
Studia Podyplomowe Zarządzanie wiedzą społeczną w komunikacji rynkowej
Jednostki prowadzące
Zapisy
Limit miejsc
Język wykładowy
Opis
Współczesne, nowoczesne społeczeństwo opiera się na szeroko rozumianej instytucji rynku – rynku wymiany dóbr i usług, rynku demokratycznej wymiany władzy (rynek polityczny), rynku wymiany idei kulturowych poprzez media wpływające na mobilność społeczną, przemiany struktury społecznej, dynamicznie zmieniające się wartości, style życia, orientacje i postaw społeczne. Istotą rynku jest konkurencja i komunikacja. Efektywne działania i komunikacja w sferze biznesu, polityki społecznej, kultury i edukacji sprzyjające modernizacji społecznej, wpływające na kształtowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych (szczególnie w wymiarze lokalnym – gmin, miast, regionów) wymagają od osób zajmujących się komunikacją z klientami, wyborcami, petentami, słuchaczami i widzami, uczestnikami imprez, obywatelami angażującymi się w działania społeczne lub należącymi do grup społecznych, których potrzeby i oczekiwania mają być zaspokajane
(1) umiejętności pozyskiwania rzetelnej i wartościowej informacji o oczekiwaniach
społecznych, postawach, preferencjach konsumentów rynku ekonomicznego,
politycznego czy kulturowego;
(2) umiejętności oceny jej wiarygodności, wartości poznawczej, interpretacji jej treści;
(3) umiejętności przetwarzania uzyskanej informacji, pogłębionej jej analizy w celu
wydobycia z niej cennej wiedzy, wskazówek do planowania działań;
(4) umiejętności projektowania działań wykorzystujących informację o potrzebach i
zachowaniach społecznych, dających szansę na realistyczną ocenę szans na sukces i
jego kosztów społecznych;
(5) umiejętności ewaluacji efektów podejmowanych działań (projektów) przez
pozyskiwanie informacji zwrotnej, opinii związanej z poziomem satysfakcji tych, do
których adresowane są komunikaty, oferty, projekty i działania
Program podyplomowego studium Zarządzie informacją społeczną w komunikacji rynkowej jest adresowany do tych wszystkich, którzy profesjonalnie zajmują się działaniami związanymi z różnorodnymi formami komunikacji społecznej - dziennikarzy prasowych, radiowych i telewizyjnych, dziennikarzy lub kreatorów komunikacji w mediach elektronicznych; przedstawicieli organizacji pozarządowych (NGO’sy), organizacji społecznych; osób zajmujących się public relations; pracowników administracji samorządowej; polityków i osób zainteresowanych aktywnością polityczną, doradców medialnych, kreatorów wizerunku; pracowników marketingu, reklamy (komercyjnej i społecznej), osób organizujących promocje, zajmujących się zarządzaniem ryzykiem, reputacją korporacyjną. Słowem program jest skierowany do tych wszystkich, który chcą uzyskać lub podnieść jakość praktycznej wiedzy i umiejętności dotyczących pozyskiwania, wartościowania, przetwarzania informacji społecznej oraz wykorzystania jej w praktyce komunikacji, podejmowania decyzji, organizacji działań, jak również w ocenie ich skuteczności i efektywności. Treść programu obejmuje wiele praktycznych i konkretnych zagadnień. Uzyskana wiedza i umiejętności nie tylko pozwolą na praktyczne i samodzielne wykorzystanie wiedzy społecznej w praktyce zawodowej, ale na umiejętności zarządzania dostępnymi zasobami wiedzy, projektowania działań w celu uzyskania wiedzy, oceny jej wiarygodności i wartości, komunikacji z osobami, które zajmują się dostarczaniem tego typu użytecznej wiedzy (naukowcy, badacze rynku, osoby wykonujące badania ewaluacyjne). W dzisiejszym, złożonym i dynamicznym świecie komunikacji rynkowej nie tylko trzeba mieć wiedzę, ale również wiedzieć o tym, co wiedzą inni i umieć z tej wiedzy skorzystać. W sumie program studium liczy 200 godzin lekcyjnych. Zajęcia odbywać się w formie 20 zjazdów w soboty. Od 8:00 do 18:00 z przerwą obiadową 12:30-13:30.
Zasady kwalifikacji
- ukończenie studiów wyższych na poziomie magisterskim lub licencjackim (odpis dyplomu)
- decyduje kolejność zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsc.
Miejsce ogłoszenia wyników
Wysokość czesnego
Dodatkowe dokumenty
Podanie wraz z odpisem dyplomu ukończenia studiów wyższych należy składać w sekretariacie Instytutu Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku, pokój 35A lub przesłać na adres:
Instytutu Socjologii
Wydział Historyczno-Socjologiczny UwB
Pl. Uniwersytecki 1
15-420 Białystok
Dodatkowe informacje
- informacje dotyczące studiów: http://podyplomowe.soc.uwb.edu.pl
tel. 085 745 7104
- obsługa informacyjna i techniczna p. 114,
tel. 085 745 7445